• Z życia szkoły_11.jpg
  • Z życia szkoły_12.jpg
  • Z życia szkoły_13.jpg
  • Z życia szkoły_14.jpg
  • Z życia szkoły_15.jpg
  • Z życia szkoły_16.jpg
  • Z życia szkoły_17.jpg
  • Z życia szkoły_18.jpg
  • Z życia szkoły_19.jpg
  • Z życia szkoły_20.jpg
  • Z życia szkoły_21.jpg
  • Z życia szkoły_22.jpg
  • Z życia szkoły_23.jpg
  • Z życia szkoły_24.jpg
  • Z życia szkoły_25.jpg
  • Z życia szkoły_26.jpg
  • Z życia szkoły_27.jpg

KOLOR - SYMBOL - OBRAZ

E. Łomnicka

 

Cel: rutyna ta nakłania uczniów do odnalezienia i wydobycia istoty zagadnień  napotkanych w trakcie czytania, słuchania, oglądania.

Procedura:

  1. W trakcie słuchania, czytania lub oglądania uczniowie notują to, co uważają za interesujące, a następnie:
    • Wybierają kolor, który czują, że najlepiej reprezentuje istotę głównego zagadnienia
    • Wybierają symbol, który czują, że najlepiej reprezentuje istotę głównego zagadnienia
    • Wybierają obraz, który czują, że najlepiej reprezentuje istotę głównego zagadnienia (obraz – rysunek z większą ilością elementów lub dowolna reprezentację tego zagadnienia w rzeczywistości.
  1. W parze lub grupie uczniowie dzielą się swoim kolorem, symbolem i obrazem.

 

4k kolor

 

4k kolor2

 

4k kolor3

 

4k kolor4

 

Opis rutyn został opracowany na podstawie materiałów dostępnych na stronie internetowej

https://mysleniekrytyczne.edu.pl

Zdjęcia przedstawiają prace uczniów Szkoły Podstawowej nr 4 w Elblągu.