KOLOR - SYMBOL - OBRAZ
E. Łomnicka
Cel: rutyna ta nakłania uczniów do odnalezienia i wydobycia istoty zagadnień napotkanych w trakcie czytania, słuchania, oglądania.
Procedura:
- W trakcie słuchania, czytania lub oglądania uczniowie notują to, co uważają za interesujące, a następnie:
-
- Wybierają kolor, który czują, że najlepiej reprezentuje istotę głównego zagadnienia
- Wybierają symbol, który czują, że najlepiej reprezentuje istotę głównego zagadnienia
- Wybierają obraz, który czują, że najlepiej reprezentuje istotę głównego zagadnienia (obraz – rysunek z większą ilością elementów lub dowolna reprezentację tego zagadnienia w rzeczywistości.
- W parze lub grupie uczniowie dzielą się swoim kolorem, symbolem i obrazem.
Opis rutyn został opracowany na podstawie materiałów dostępnych na stronie internetowej
https://mysleniekrytyczne.edu.pl
Zdjęcia przedstawiają prace uczniów Szkoły Podstawowej nr 4 w Elblągu.