• Z życia szkoły_11.jpg
  • Z życia szkoły_12.jpg
  • Z życia szkoły_13.jpg
  • Z życia szkoły_14.jpg
  • Z życia szkoły_15.jpg
  • Z życia szkoły_16.jpg
  • Z życia szkoły_17.jpg
  • Z życia szkoły_18.jpg
  • Z życia szkoły_19.jpg
  • Z życia szkoły_20.jpg
  • Z życia szkoły_21.jpg
  • Z życia szkoły_22.jpg
  • Z życia szkoły_23.jpg
  • Z życia szkoły_24.jpg
  • Z życia szkoły_25.jpg
  • Z życia szkoły_26.jpg
  • Z życia szkoły_27.jpg

5 x DLACZEGO?

E. Łomnicka

 

Cel: Uczeń myśli o konsekwencjach, kwestionuje oczywistości i własne założenia, tworzy hipotezy, potrafi analizować i oceniać, rozwiązuje problemy, rozpoznaje swoje i innych emocje, umie tworzyć logiczne powiązania, myśli o myśleniu.

Procedura:

  1. Podajemy uczniom jakąś treść, opinię,  obraz, zdanie itp.
  2. Zadajemy uczniom pytanie „dlaczego”?
  3. Na uzyskanąodpowiedź uczniowie zadają kolejne pytanie „dlaczego?’.
  4. I tak 5 x „dlaczego” , aż uczniowie dojdą do głębokiej przyczyny.

 4k dlaczego

 

4k dlaczego2

 

4k dlaczego3

 

Opis rutyn został opracowany na podstawie materiałów dostępnych na stronie internetowej

https://mysleniekrytyczne.edu.pl

Zdjęcia przedstawiają prace uczniów Szkoły Podstawowej nr 4 w Elblągu.