• Z życia szkoły_11.jpg
  • Z życia szkoły_12.jpg
  • Z życia szkoły_13.jpg
  • Z życia szkoły_14.jpg
  • Z życia szkoły_15.jpg
  • Z życia szkoły_16.jpg
  • Z życia szkoły_17.jpg
  • Z życia szkoły_18.jpg
  • Z życia szkoły_19.jpg
  • Z życia szkoły_20.jpg
  • Z życia szkoły_21.jpg
  • Z życia szkoły_22.jpg
  • Z życia szkoły_23.jpg
  • Z życia szkoły_24.jpg
  • Z życia szkoły_25.jpg
  • Z życia szkoły_26.jpg
  • Z życia szkoły_27.jpg

KREATYWNE PYTANIA

E. Łomnicka

 

Cel: Uczeń poprzez tworzenie pytań uczy się logicznego myślenia.

Procedura:

  1. Podajemy uczniom początek wypowiedzi  (dlaczego ...? jak...?  w jakisposób ...? poco ...?  co by się zmieniło, gdyby...? a co jeśli ...?). Ichzadanie polega na dopisaniu zakończenia w kontekście omawianych zagadnień.
  2. Możemy również zlecić uczniom sformułowanie pytań do danego zagadnienia, ważne jest to, by było ich 12, gdyż taka ilość wyzwala kreatywność uczniów. Dobrze, by pytania nie rozpoczynały się od sformułowania „czy”.

 

 4k kreatywne

 

4k kreatywne2jpg

 

4k kreatywne3

 

Opis rutyn został opracowany na podstawie materiałów dostępnych na stronie internetowej

https://mysleniekrytyczne.edu.pl

Zdjęcia przedstawiają prace uczniów Szkoły Podstawowej nr 4 w Elblągu.