• Z życia szkoły_11.jpg
  • Z życia szkoły_12.jpg
  • Z życia szkoły_13.jpg
  • Z życia szkoły_14.jpg
  • Z życia szkoły_15.jpg
  • Z życia szkoły_16.jpg
  • Z życia szkoły_17.jpg
  • Z życia szkoły_18.jpg
  • Z życia szkoły_19.jpg
  • Z życia szkoły_20.jpg
  • Z życia szkoły_21.jpg
  • Z życia szkoły_22.jpg
  • Z życia szkoły_23.jpg
  • Z życia szkoły_24.jpg
  • Z życia szkoły_25.jpg
  • Z życia szkoły_26.jpg
  • Z życia szkoły_27.jpg

„Złapiemy Psotnika - prawda czy fałsz?"

J. Słomczyńska

Różne źródła informacji mogą publikować różne wiadomości. Do nas należy ocena, któremu można wierzyć. Generalną zasadą, jakiej należy przestrzegać, jest ostrożność i krytycyzm w posługiwaniu się nimi.

Uczestnicy i uczestniczki naszych dzisiejszych zajęć:

  • wiedzą, że w mediach można znaleźć informacje prawdziwe i fałszywe,
  • rozumieją, że źródła dzielą się na wiarygodne i niewiarygodne,
  • wiedzą z kim i w jaki sposób porozmawiać o wiarygodności źródła.

Dzieci wiedzą, że autorem każdej informacji jest człowiek a pomyłka może przecież zdarzyć się każdemu. Na szczęście mamy możliwość weryfikowania poprawności informacji w różnych źródłach. Pracując w grupach ustalono, że największym ich zaufaniem cieszą się informacje pozyskane z książek oraz te od nauczycieli.

W kolejnym zadaniu wspólnie zastanawiali się czy podane informacje są prawdziwe, czy fałszywe i z jakich źródeł mogą pochodzić. Najwięcej kłopotów sprawiła informacja o jeżu noszącym jabłko na kolcach - w końcu ilustracje w książkach i kolorowanki bardzo często przedstawiają jeża dźwigającego jabłko.

IMG_20161007_090325.jpg IMG_20161007_090334.jpg IMG_20161007_090347.jpg IMG_20161007_090353.jpg IMG_20161007_090954.jpg IMG_20161007_091003.jpg IMG_20161007_091022.jpg IMG_20161007_091340.jpg IMG_20161007_091347.jpg IMG_20161007_092508.jpg IMG_20161007_093009.jpg IMG_20161007_093321.jpg IMG_20161007_134037.jpg