Pierwsza misja za nami "Korzystanie z informacji"
J. Słomczyńska
Przygotowując się do zajęć poprosiłam dzieci o wybranie obrazków przedstawiających źródła informacji. Po wydrukowaniu ilustracji cieszących się największym zainteresowaniem uczniów przystąpiliśmy do zajęć właściwych. Zaprezentowałam dzieciom filmik za pomocą tablicy multimedialnej. Po kolejnych poleceniach wykonywaliśmy zadania:
- Na plakacie z żółwiem zapisaliśmy pytania dotyczące hodowli żółwia.
- Następnie przy pytaniach dzieci naklejały źródła informacji, które mogą pomóc w uzyskaniu odpowiedzi.
- Stworzyliśmy również drugi plakat na którym opisaliśmy znane nam źródła informacji.
- Gotowe plakaty zostały przyklejone w widocznym dla wszystkich miejscu i omówione.
- Uczniowie wpadli na pomysł aby wykonać własne żółwie. Dzieci z drugiej i trzeciej klasy podjęły się skonstruowania żółwia z drewnianych i plastikowych klocków. Pierwszoklasiści wybrali plastikowe nakrętki i plastelinę. Gotowe prace powędrowały na wystawę.
- Ostatnim krokiem było stworzenie plakatu z „łapkami” autorów przedsięwzięcia.
Uczniowie znają różne rodzaje źródeł informacji. Wiedzą, z którego źródła korzystać podczas szukania konkretnych informacji. Zdają sobie sprawę, że na to samo pytanie można znaleźć odpowiedzi w różnych źródłach.
Nie możemy doczekać się kolejnego zadania.