• Z życia szkoły_11.jpg
  • Z życia szkoły_12.jpg
  • Z życia szkoły_13.jpg
  • Z życia szkoły_14.jpg
  • Z życia szkoły_15.jpg
  • Z życia szkoły_16.jpg
  • Z życia szkoły_17.jpg
  • Z życia szkoły_18.jpg
  • Z życia szkoły_19.jpg
  • Z życia szkoły_20.jpg
  • Z życia szkoły_21.jpg
  • Z życia szkoły_22.jpg
  • Z życia szkoły_23.jpg
  • Z życia szkoły_24.jpg
  • Z życia szkoły_25.jpg
  • Z życia szkoły_26.jpg
  • Z życia szkoły_27.jpg

Program „Mistrzowie kodowania” - II edycja

mistrzkodNasza szkoła została zakwalifikowana do II edycji ogólnopolskiego programu „Mistrzowie kodowania”.

Przy kwalifikacji do udziału w programie brano pod uwagę: zaangażowanie szkoły w realizację innych projektów edukacyjnych, a także inicjatyw pozalekcyjnych i działań wykraczających poza realizację podstawy programowej - na przestrzeni ostatnich 3 lat oraz wyposażenie w sprzęt umożliwiający nauczycielom zrealizowanie programu z  grupą uczniów w systemie 1 komputer na 1 ucznia.

Program trwa od września 2014 r. i kończy się 31 czerwca 2015 r. Do programu zakwalifikowano 600 szkół z całej Polski. Wrzesień, październik i listopad to miesiące, w których odbywają się szkolenia dla nauczycieli (jest ich ponad 1200). W dniach 11-12.10.2014 dwóch nauczyciel z naszej szkoły brało udział w takim szkoleniu i są już przygotowani do prowadzenia zajęć z programowania. Zajęcia z uczniami rozpoczną się niebawem.

Twórcy projektu wymieniają 5 powodów, by uczyć dzieci programowania.

Nauka programowania daje dzieciom narzędzia pozwalające odnaleźć się w świecie nowoczesnych technologii.

Programowanie to trzeci język.

Nauka programowania rozwija wiele kompetencji potrzebnych naszym dzieciom.

Dzieci trzeba oswajać z technologią.

Potrzebujemy więcej programistów.

Zachęcamy do zapoznania się z ulotką 5 Powodów, by uczyć dzieci programowania

Pierwsze kroki w Scratch’u

Uczniowie kl.6 poznają język programowania uczestnicząc w zajęciach pozalekcyjnych „Mistrz kodowania”. Postawili pierwsze kroki w środowisku Scratch - poznając polecenia i konstrukcje języka programowania oraz tworząc proste gry za pomocą skryptów układanych z gotowych bloków.

Uczestnicy zajęć stworzyli już prostą grę „Kot goni mysz”, w której kot chce złapać myszkę, a myszka jak najdłużej uciekać przed kotkiem. Zaprojektowali skrypt pozwalający przesuwać i obracać duszki (kot, myszka), sterować nimi za pomocą klawiatury oraz programując reakcje myszki na spotkanie z kotkiem (instrukcja warunkowa).

W projekcie „Kot w labiryncie” opracowali  projekt prostej gry typu labirynt stosując instrukcję warunkową i instrukcję pętli. W skrypcie gry zaprogramowali kontrolowanie zachowania duszka na podstawie jego położenia, zmienili i edytowali tło sceny.

Zajęcia „Mistrz kodowania” pozwalają uczniom zdobyć umiejętności analityczne i rozwijać myślenie kreatywne. Uczestnicy mają okazję realizować własne projekty językiem programowania.

SAM_4872.JPG SAM_4875.JPG SAM_4903.JPG SAM_4907.JPG SAM_4913.JPG SAM_4916.JPG SAM_4918.JPG SAM_4921.JPG SAM_4927.JPG