• Z życia szkoły_11.jpg
  • Z życia szkoły_12.jpg
  • Z życia szkoły_13.jpg
  • Z życia szkoły_14.jpg
  • Z życia szkoły_15.jpg
  • Z życia szkoły_16.jpg
  • Z życia szkoły_17.jpg
  • Z życia szkoły_18.jpg
  • Z życia szkoły_19.jpg
  • Z życia szkoły_20.jpg
  • Z życia szkoły_21.jpg
  • Z życia szkoły_22.jpg
  • Z życia szkoły_23.jpg
  • Z życia szkoły_24.jpg
  • Z życia szkoły_25.jpg
  • Z życia szkoły_26.jpg
  • Z życia szkoły_27.jpg

Klub Młodego Recenzenta - innowacja redaktorska

K. Kosztowna

Adresatami innowacji są wybrani uczniowie klasy 5a. Czas realizacji innowacji obejmuje okres od września 2019 do czerwca 2020 z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym.

Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć dodatkowych (1h w tygodniu).

Projekt ma na celu upowszechnienie kultury teatralnej wśród najmłodszych widzów, rozbudzenie ciekawości oraz edukację teatralną. Zauważając deficyt osób zajmujących się i piszących o teatrze w naszym regionie pragniemy rozbudzić zainteresowanie tą dziedziną sztuki wśród uczniów, którzy dopiero zaczynają kształtować swoje zainteresowania. Naszym celem jest przygotowanie młodzieży do świadomego oceniania i opisywania sztuk teatralnych. Recenzowanie spektakli wymaga umiejętności posługiwania się językiem oraz sprawnego pisania, a przede wszystkim poszerzenia wiedzy z zakresu teorii i historii teatru. Sposobem realizacji celów będzie prowadzenie warsztatów z różnych dziedzin, które nauczą i przybliżą podstawy wiedzy nie tylko teatralnej, ale także literackiej czy dziennikarskiej. Spodziewanymi efektami kursu jest stałe ukształtowanie postawy świadomego i ciekawego widza teatralnego, który będzie potrafił zrecenzować obejrzany spektakl.

Cele główne:

  • doskonalenie umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce;
  • swobodne posługiwanie się językiem polskim;
  • zachęcanie do tworzenia własnych tekstów i wykorzystywania zdobytych umiejętności w praktyce;
  • kształtowanie u uczniów postawy empatii w stosunku do drugiej osoby;
  • przygotowanie uczniów do samodzielnego pisania tekstów twórczych;
  • kształtowanie odpowiedzialności za słowo i wrażliwości na prace twórczą;
  • zdobywanie wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny i atrakcyjny

Cele szczegółowe:

  • poprawnie buduje tekst, stosując środki językowe i przestrzegając norm ortograficznych, gramatycznych i interpunkcyjnych;
  • dostrzega różnice między fonetyczną a graficzną formą wyrazu,
  • bogaci słownictwo;
  • ćwiczy pamięć;
  • potrafi korzystać z nowych technologii.