Misja i wizja szkoły
"Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym
sprawdzianem stosunku człowieka do człowieka"
Jan Paweł II
Misja
- Wspieramy wszechstronny rozwój każdego ucznia.
- Rozwijamy jego zainteresowania i pasje. Rozbudzamy ambicje do dalszego kształcenia.
- Kładziemy nacisk na kształtowanie jednostek twórczych i kreatywnych.
- Uczymy samodzielności, twórczego myślenia i działania, skutecznego komunikowania się, współdziałania w zespole, rozwiązywania problemów, wymiany własnych doświadczeń, wyszukiwania potrzebnych informacji.
- Wyrównujemy szanse edukacyjne.
- Wychowujemy w poczuciu odpowiedzialności, miłości ojczyzny i poszanowaniu polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu na wartości kultury Europy i świata.
- Uczymy wzajemnego szacunku i uczciwości jako podstawy życia w społeczeństwie i państwie.
- Pomagamy budować pozytywne relacje rówieśnicze w klasie, szkole i środowisku.
- Wychowujemy ku wartościom. Wspomagamy uczniów w budowaniu własnej, lecz właściwej hierarchii wartości gwarantującej wartościowe życie.
- Pomagamy uczniom w odkrywaniu samych siebie, by lepiej mogli wczuć się w sytuację innych. Ukazujemy wartość pomagania poprzez udział w wolontariacie.
- Kształtujemy w uczniach postawy prozdrowotne, uczymy odpowiedniego reagowania na zagrożenia.
- W relacjach z uczniami kierujemy się troską o ich zdrowie, postawę moralną i obywatelską z poszanowaniem godności osobistej.
- Współpracujemy z rodzicami włączając ich w realizację wielu zadań szkoły.
- Naszą dewizą jest życzliwość i otwartość.
Wizja
Wizja jest pozytywnym wyobrażeniem przyszłości szkoły stworzonym na podstawie uznawanych wartości, z którego to wyobrażenia wywodzą się cele i szczegółowe plany ich realizacji. Dzięki wizji możemy wywoływać napięcie twórcze, silnie motywować do działania, nastawiać pozytywnie.
- Nasza szkoła jest wspólnotą uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Placówka umożliwia uczniom wszechstronny rozwój, kształci potrzebę aktywnego spędzania wolnego czasu, stwarza warunki do nauki wszystkim, bez względu na ich możliwości psychiczne i fizyczne.
- W naszej szkole panuje życzliwa i bezpieczna atmosfera oparta na kulturze osobistej nauczycieli, uczniów i rodziców, wzajemnym szacunku, akceptacji, pomocy i współdziałaniu.
- Edukacja i wychowanie dzieci w oddziałach przedszkolnych zapewnia wszechstronny rozwój osobowości dziecka oraz w stopniu wysokim przygotowuje ich do podjęcia nauki w szkole.
- Właściwie zorganizowany proces edukacyjno-wychowawczy umożliwia wszystkim dzieciom wyrównywanie szans edukacyjnych, uwzględnia ich potrzeby i możliwości oraz rozwija uzdolnienia i zainteresowania dzieci.
- Kadrę szkoły tworzy zespół osób nastawionych innowacyjnie wobec przyjętych założeń, chętnych do doskonalenia kwalifikacji zawodowych.
- Szkoła znana jest w środowisku jako placówka oferująca usługi edukacyjne na wysokim poziomie jakości.
- Aktywnie włączamy się do działań na rzecz społeczność lokalnej.
- Współpracujemy z przedszkolami.
- Uczniowie i absolwenci naszej szkoły odnoszą sukcesy w różnych dziedzinach nauki, kultury i sportu.
- Nauczyciele w oddziałach przedszkolnych stwarzają dzieciom możliwość samorealizacji, pracy z rówieśnikami, kreatywnego myślenia, działania i przeżywania, uczestniczenia w ciekawych zajęciach, poznawania otaczającej rzeczywistości z zachowaniem wartości uniwersalnych: dobra, prawdy i piękna.
Sylwetka absolwenta SP 4
Przyszłość uczniów, ich dalsza edukacja i funkcjonowanie w społeczeństwie są naszym nadrzędnym celem. Dążymy do ukształtowania człowieka, który:
- Zna kulturę i historię swojego narodu, regionu i szkoły.
- Działa na rzecz ochrony środowiska.
- Jest tolerancyjny, wrażliwy na krzywdę drugiego człowieka.
- Dba o bezpieczeństwo własne i innych, potrafi odpowiednio zareagować na zagrożenia.
- Bezpiecznie porusza się w przestrzeni cyfrowej, odpowiedzialnie korzystając z zasobów dostępnych w Internecie.
- Dba o zdrowie własne i innych, zna korzyści płynące z aktywności fizycznej i zdrowego odżywiania.
- Sprawnie komunikuje się w języku polskim i obcym, również występując publicznie.
- Poszukuje, wykorzystuje i krytycznie analizuje różne źródła informacji.
- Kreatywnie rozwiązuje problemy.
- Zna i stosuje zasady współżycia społecznego.
- Ma dobre relacje z rówieśnikami, potrafi współpracować w grupie.
- Aktywnie uczestniczy w życiu kulturalnym szkoły i środowiska.
- Zna swoje prawa i obowiązki, szanuje prawa innych.
- Jest świadomy własnej wartości.
- Rozumie potrzeby innych, włącza się w działania wolontariatu.
- Jest ambitny, otwarty, odważny, szczery, ciekawy świata, odpowiedzialny, kulturalny, przedsiębiorczy i kreatywny.
- Jest odporny na niepowodzenia, potrafi pogodzić się z porażką.