Literofrajda – innowacja czytelniczo-medialna
Cele:
1. Uświadomienie uczniom zalet wyraźnego i poprawnego mówienia.
2. Doskonalenie uważnego czytania i słuchania ze zrozumieniem.
3. Ćwiczenie tworzenia spójnych tekstów, poprawnych pod względem językowym, ortograficznym i interpunkcyjnym.
4. Przygotowanie do dokonywania świadomych i odpowiedzialnych wyborów w trakcie korzystania z zasobów dostępnych w internecie.
5. Kształtowanie umiejętności krytycznego korzystania z mediów.
6. Kształtowanie kompetencji społecznych: kreatywność, przedsiębiorczość-praca w grupie, metodą projektu.
Opis działań
Innowacja czytelniczo-medialna skupiona będzie na podniesieniu kompetencji czytelniczych, które mają duży wpływ na odnoszenie sukcesów uczniów w szkole, a w późniejszym życiu pozwalają pokonywać uczniom ograniczenia i trudności związane z mniej sprzyjającym środowiskiem społecznym.
Podczas zajęć, które odbywać się będą raz w tygodniu w wymiarze 1 godziny lekcyjnej, uczniowie będą uczyli się wyraźnego mówienia, uważnego słuchania i czytania ze rozumieniem, wykorzystywania i refleksyjnego przetwarzania tekstów, w tym tekstów kultury. Wzbogacą zasób słownictwa, dzięki czemu z łatwością będą mogli nazywać swoje uczucia i wchodzić w relacje z rówieśnikami. Ważnym elementem innowacji stanie się umiejętność przekazywania informacji, komunikatów. Ustnych jak i pisemnych. Uczniowie wykonywać będą ćwiczenia artykulacyjne, dykcji i emisji głosu. Co przygotuje ich do prezentowania swoich umiejętności i przezwyciężania tremy przed występami. Kolejnym etapem będzie doskonalenie umiejętności redagowania własnych tekstów. Innowacja zakłada również wyjścia i wycieczki ,min. redakcja gazety, studio radiowe, teatr, kino.